Deşi părea un proiect uşor de realizat, în comparaţie cu linia de metrou, calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Soluția feroviară este alternativa mai ieftină și rapidă de conexiune a aeroportului, comparativ cu linia de metrou.
Proiectul ce prevede legarea Capitalei de a fost reînviat în 2016 şi trebuia să fie gata încă din 2018, dar autorităţile de la Transporturi nu au fost în stare să revizuiască la timp studiul de fezabilitate, potrivit unei analize Hotnews.ro.
Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferată în plus, a unui pasaj pe sub DN1 şi a unei gări la aeroport. În schimb, autorităţile par să dea prioritate proiectului metroului către Otopeni care însă ar costa de 13 ori mai mult şi nu ar putea fi gata mai devreme de 2023.
Multe orașe importante din Europa au legături feroviare directe între aeroport și gara centrală, în foarte multe cazuri călătoria durând sub jumătate de oră - pentru că trenurile rulează cu 80-100 km/h. Un exemplu aproape ideal este Frankfurt, unde drumul din gara centrală dureaza doar 11 minute cu trenul până la aeroport.
De câțiva ani există un fel de legătura Gara de Nord - Aeroport, însă de cele mai multe ori drumul durează mai mult decât cu mașina sau decât cu liniile speciale de autobuz 780 si 783. Drumul cu trenul durează 45-50 de minute până la halta P O Aeroport, situată la 28 km de Gara de Nord (trenul ocolește prin Chitila și Mogoșoaia).
Apoi, din haltă, se mai parcurge distanța de 3 km cu un microbuz și, în total, drumul tren+microbuz poate dura 80-100 de minute. De la Piața Unirii la Aeroportul Otopeni sunt 18 km pe cale rutieră și drumul poate dura sub 50 de minute cu autobuzul, dacă nu sunt blocaje. În combinația tren+microbuz traseul este de 31 km.
Articolul complet pe hotnews.ro