În România anului 2015, o ţară cu pretenţii europene, mai circulă trenuri de persoane în care ar trebui să nu fie permis nici măcar transportul de oi, darămite de oameni. Dar cui îi pasă? Cu siguranţă nu celor care nu întreprind nimic pentru a schimba situaţia, ei fiind mult prea preocupaţi de luxul propriei vieţi!
Stimaţi guvernanţi, mutaţi-vă posterioarele căptuşite cu nesimţire şi poleite în aoleu din limuzinele de lux în trenurile real existente pe şinele României!
Faţă în faţă cu realitatea românească ... în care însuşi premierul ţării preferă să se supună unei operaţii la genunchi în străinătate, pare un nimic o călătorie de coşmar cu un tren românesc pe una din rutele principale ale ţării. Un „nimic”, deoarece la atâta sfidare pe care o demonstrează premierul ce mai contează poporul pe care îl conduce şi care în proporţie de 99 % nu şi-ar permite un tratament medical într-altă ţară, iar probabil 60% dintre aceştia pentru a şi-l permite cel puţin pe meleagurile natale sunt nevoiţi să se supună mai întâi unei călătorii cu trenul înspre cel mai apropiat spital.
O călătorie cu un tren românesc, precum IR 1843, pe ruta Timişoara-Sighetul Marmaţiei. O călătorie, care, pentru unii, ar putea fi fatală, ea implicând un efort fizic, emoţional, psihic şi financiar aproape la fel de mare ca şi scopul final al acesteia.
Fiindcă aceşti cetăţeni ai României se vor urca de regulă într-un tren (românesc) obosit de timp şi nepăsare, nu unul, testat de premierul ţării în mediatizate vizite în China şi niciunul dintre acelea fercheşe şi autohtone care o leagă pe Olguţa Vasilescu, primar al Craiovei, direct de centrala puterii din Bucureşti. Cetăţenii simpli vor fi nevoiţi să facă mai întâi economii pentru a-şi permite deplasarea, iar mai apoi, în timpul călătoriei, să se roage să o supravieţuiască fără a suferi, la finalul ei, de afecţiuni mai grave decât o întindere de ligamente.
Trenuri care sunt un atac la sănătatea omului din cauza mizeriei şi aerului toxic. Trenuri mizerabile în care toaletele nu funcţionează, iar aerisirea şi climatizarea se fac sau nu, după lupta pasagerului cu ferestrele!