Vagoanele restaurant au avut mare succes în vremurile când trenul era singurul mijloc de transport cu adevărat rapid, fiindcă erau locuri romantice, dar și cu roluri foarte practice. În ultimele două decenii vagoanele restaurant s-au împuținat cam peste tot, dar la noi declinul a fost foarte dur, de la câteva zeci de vagoane în 1989, la numai trei folosite acum. În articol puteți citi despre cele mai de sucees vagoane restaurant din Europa, despre ce se mânca în tren acum peste 100 de ani, dar și despre țările în care vagoanele restaurant încă sunt excelente.
Vremea în care mâncatul în tren egala cele mai luxoase restaurante
Primele vagoane restaurant au apărut acum peste 130 de ani în SUA și Marea Britanie, ajungând să fie foarte răspândite și apreciate în ”epoca de aur a trenurilor”, când era ceva normal să călătorești și peste 20 de ore, fiindcă alternative mai rapide nu existau.
Pe la 1910 era ceva normal să faci o călătorie de o zi între Paris și Viena și existau ghiduri turistice tipărite cu recomandări feroviare și turistice, în stilul Lonely Planet de astăzi.
Restaurantul pe roți era un loc romantic, cu fețe de masă imaculate, pahare de cristal și tacâmuri de argint. Era un loc în care se puteau înfiripa idile sau în care se puteau pune la cale afaceri grandioase.
Primul vagon restaurant a circulat începând cu 1869 în SUA, a purtat numele Delmonico, după un celebru restaurant din New York, și a fost creat de Pulmann, cunoscut pentru vagoanele de dormit care îi poartă numele și în ziua de azi. Tot Pulmann a adus vagoane de dormit și în Marea Britanie, în 1879.
Articolul complet poate fi citit pe hotnews.ro