Între două dintre cele mai frumoase orașe din țară - Brașov și Sighișoara - drumul cu trenul este extrem de lung și restricțiile de viteză au dus timpii de parcurs la nivelul celor de acum un secol. Lucrările de reabilitare NU au început și câteva obstacole persistă, astfel că mai repede de câțiva ani nu sunt șanse să avem o viteză decentă pe cei 130 km. Mai jos puteți afla cu cât se scurtează traseul și cât de rapide vor fi trenurile când lucrările se vor fi terminat.
Trenurile circulă din 1873 între Brașov și Sighișoara și, dacă la început drumul dura șase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reușeau să parcurgă cei 130 km într-o oră și 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puțin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 și 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.
Restricțiile de viteză s-au înmulțit în ultimul deceniu și timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani ”personalele” care opreau în toate stațiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Brașov și Sighișoara sunt 20 de gări, dublu față de acum 145 de ani.
Cât vor costa lucrările și de ce este nevoie de reabilitare
Traseul dintre Brașov și Sighișoara, neschimbat de 145 de ani, este sinuos și sunt multe curbe ce fac ca viteza să fie redusă. În plus, fiindcă nu s-au alocat bani de investiții în ultimul deceniu, trenurile merg tot mai încet. Reabilitarea va scurta traseul și va adăuga și câteva tunele noi.
Pe care dintre cele trei secțiuni vor începe propriu-zis lucrările și când se estimează că se va întâmpla acest lucru?
Articolul complet poate fi citit pe hotnews.ro