Gara micului Paris pare să fi rămas încremenită în timp. Inaugurată în 1872, arată ca şi cum nu a mai fost nici modernizată, nici extinsă de atunci. Iar oficialii CFR nu răspund la întrebările referitoare la cea mai mare staţie feroviară din ţară: Gara de Nord din Bucureşti.
Cătălin Bălan, reporter Digi24:
„Ne aflăm în faţa Gării de Nord din Bucureşti, cea mai mare staţie feroviară a României. De aici vin şi pleacă în fiecare zi peste 200 de trenuri. Din păcate, în afară de mărime, această gară nu are prea multe motive de mândrie. Spre exemplu, suferă foarte mult la capitolele curaţenie şi modernizare”.
Ultima restaurare a gării s-a făcut între 1997-1999. CFR SA caută fără succes finanţatori pentru modernizarea gării, în parteneriat public-privat.
Cătălin Bălan, reporter Digi24:
„Din păcate, niciunul din aparatele de informare din Gara de Nord nu funcţionează. Cum este acesta: sistem interactiv de informare. Mai este şi aici unul, probabil pentru turiştii străini. Este al Ministerului pentru Afaceri Externe. La fel, un ecran care nu afişeaza nicio informaţie. Aşadar, turiştii trebuie să se adreseze Biroului de informaţii”.
Reporterul întâlnește o turistă străină.
„Sunt din China. E foarte diferit aici faţă de cum este acasă. De exemplu, acesta (n.r. - panoul de plecări-sosiri). În China, ecranul este electronic! Nu am găsit nicio toaletă aici. În China avem multe toalete publice în gară”, mărturisește turista.
Reprezentanţii CFR SA nu au dorit să comenteze situaţia Gării de Nord.
Articolul complet poate fi citit pe digi24.ro