2018 este anul de graţie al infrastructurii feroviare din România. Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, eliberează ultimele avize şi autorizaţii pentru a extinde șantierul celei mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din România, scrie Capital.ro.
Proiectele privind reabilitarea Coridorului IV feroviar, Simeria-Arad, au intrat în linie dreaptă. În toamna anului trecut, după finalizarea organizărilor de şantier, constructorii au început în forţă lucrările, au scos şina de cale ferată de pe o porţiune de aproximativ 10 kilometri. Mai mult, pe circa 7 km de cale ferată s-au executat lucrări de demontare a suprastructurii şi săpături pentru terasamente.
Anul trecut, oficialii CFR SA şi asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL au semnat două contracte în valoare de 3,45 miliarde lei, fără TVA, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b). Constructorii au la dispoziţie 36 de luni pentru finalizarea lucrărilor de modenizare a celor aproximativ 78 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA.
„Lucrările de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b) trebuie finalizate în iunie 2020. În funcţie de condiţiile meteo, muncitorii continuă lucrările de scoatere a şinei de cale ferată. Finanţarea lucrărilor este asigurată din bani europeni, exerciţiul financiar european 2014-2020“, au explicat pentru CAPITAL oficialii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL.
Cele două loturi de cale ferată fac parte din Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Finanţarea pentru lucrările de reabilitare şi modernizare a căii ferate aflată pe Coridorul IV feroviar este asigurată din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
Lucrări de defrişare
Tronsoanele km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b) traversează comunele Petriş, Savârşin, Varadia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Păuliş şi Ghioroc, localităţi aflate în judeţul Arad. În apropiere de staţia Păuliş, muncitorii au finalizat lucrările de defrişare. În staţia de cale ferată, muncitorii au început săpăturile, au demontat mare parte din suprastructură, au mutat cabluri şi pregătesc terenul pentru noua lucrare de infrastructură feroviară.
Sursa: capital.ro