Dosarul accidentului feroviar din 2009, când un tren accelerat s-a răsturnat şi 16 călători au ajuns la spital, se află şi acum pe masa procurorilor craioveni. S-a vorbit atunci despre o mână criminală, iar principalul suspect a fost un angajat CFR [SA]. Într-un final, s-a stabilit că omul este nevinovat. După 9 ani, fostul ceferist povesteşte drama trăită.
Accidentul a avut loc la doar câteva sute de metri de viaductul de la Cârcea, exact unde a deraiat recent un tren de marfă încărcat cu biodiesel. Localnicii şi-au amintit imediat de coşmarul trăit în urmă cu 9 ani şi s-au întrebat dacă s-a găsit, până la urmă, vinovatul.
Cum s-a întâmplat totul
21 septembrie 2009. Ora 2,30. Trenul accelerat 1692 în care se aflau 300 de călători plecase de câteva minute din Gara Craiova şi urma să ajungă în Bucureşti. În zona viaductului Cârcea, însă, trenul, care circula cu o viteză de 100 de kilometri la oră, a deraiat. Opt vagoane şi locomotiva au sărit de pe şine.
Zeci de oameni au suferit atacuri de panică, 16 au ajuns la spital dar, din fericire, toţi au scăpat cu viaţă. 150 de poliţişti, pompieri şi jandarmi au ajuns la faţa locului şi i-au scos pe călători din vagoanele răsturnate. După ce toţi au fost în siguranţă, autorităţile au început ancheta. Cazul a fost preluat încă de la început de procurori de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Craiova.
„Avem de-a face cu o mână criminală“
Ministrul Transporturilor la vremea respectivă era Radu Berceanu. Acesta a venit la faţa locului şi a făcut o declaraţie: „Nu este exclus să vorbim de o mână criminală. Se pare că e un act intenţionat, pentru că au fost desfăcute nişte buloane ale şinei. Acestea au fost unse cu ulei înainte, pentru că erau ruginite, la faţa locului a fost găsit şi un bidon cu ulei. Nu este vorba de furt, mai ales că alături era o bucată de şină desfăcută pe care puteau să o ia“. Vorbele ministrului au fost confirmate şi de anchetatori, care în câteva ore au format un cerc de suspecţi.
Articolul complet poate fi citit pe adevarul.ro