Circulaţia pe calea ferată pe una dintre cele mai importante rute care leagă Bucureştiul de Braşov este afectată din cauza inundaţiilor. Podul feroviar care traversează râul Prahova, în dreptul comunei Poiana Câmpina, este în pericol de prăbuşire. Autorităţile au decis să impună restricţii de circulaţie pe un singur fir, scrie ADEVĂRUL.
Ploile care au căzut zilnic în ultima lună în judeţul Prahova au produs viituri puternice pe râul Prahova, astfel că uriaşa cantitate de apă a săpat adânc la baza picioarelor din beton pe care se sprijină podul de cale ferată din satul Bobolia, comuna Poiana Câmpina.
Situaţia este atât de gravă încât administraţia locală a solicitat intervenţie de urgenţă a reprezentanţilor CFR Infrastructură, de teamă să nu se producă o catastrofă. O echipă de specialişti s-a deplasat joi, 26 iulie, la Bobolia şi a evaluat starea în care se află în prezent podul de cale ferată şi a decis intervenţie de urgenţă, susţine Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina.
”Situaţia s-a agravat foarte rău. Încă de pe data de 26 iulie ne-am deplasat cu reprezentanţii bazei L5 a CFR [SA - n.n.] şi s-a constatat că între pilele 6, 7 şi 8 apa a săpat foarte mult şi deja a ajuns în zona unde nu este normal să fie. Situaţia este foarte, foarte gravă pentru că se poate întâmpla chiar o calamitate. Am înţeles că cei de la CFR [Infrastructură - n.n.] deja au luat măsuri, se pare că se va circula doar pe un singur sens. Din informaţiile pe care le am, cei de la CFR urmează să înceapă lucrări de întărire a podulului. Este un mare pericol. Se pare că se agravează din ce în ce mai rău”, a declarat Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina pe raza căreia se află podul în discuţie.
Situaţia este cu atât mai gravă cu cât Prahova se află sub avertizare de cod portocaliu de viituri rapide în perioada 31.07.2018-1.08. 2018.
Podul de cale ferată de la Bobolia a fost construit la începutul secolului al XIX-lea, în perioada domniei lui Carol I. Construcţia a fost reabilitată în urmă cu aproximativ zece ani, dar se pare că lucrarea nu a fost una de calitate.
Pe picioarele de susţinere se pot vedea cu ochiul liber fisuri, iar la aceste defecte au contribuit acum şi ploile abundente care au erodat masiv pragul a trei dintre cele 20 de picioare de susţinere.
Sursa: adevarul.ro