Astăzi, la ora 12:30, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a susținut o conferință de presă pe tema restructurării sistemului feroviar.
Principalele declarații ale Ministrului Transporturilor, Dan Costescu, în cadrul conferinței de presă de astăzi:
- Noul Secretar de Stat în domeniul feroviar este Dorin Mitan. Primă sa sarcină este elaborarea unei noi metodologii pentru contractele de servicii și activitate.
- O altă provocare este înființarea Autorității de Reformă Feroviară pentru companiile de cale ferată.
- CFR Călători a elaborat strategia de material rulant și au fost începute achiziții de înnoire a flotei.
- CFR Călători trebuie să aibă o atitudine proactivă pentru a putea face față concurenței.
- Împreună cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice-România am avut o inițiativă pentru simplificarea achiziției de bilete pentru studenți: doar prin folosirea carnetului.
- CFR Infrastructură are demarată procedura de restructurare încă din 2015 prin entități teritoriale mai eficiente.
- CFR Marfă trebuie să se axeze pe cei 5 piloni clasici în vederea restructurării.
- CFR Marfă - obiectiv final privatizarea doar în condițiile puse la începutul mandatului, la un preț bun pentru statul român.
- AFER să fie un catalizator pentru a simplifica activitatea și pentru a menține un sistem de #siguranță.
- Propunere ce urmează a fi analizată de companiile din domeniu: biletul de tren Otopeni - Gara de Nord inclus în biletul TAROM
- Inelul feroviar din jurul Capitalei - legătura cu Otopeni pe 12 km pe inelul feroviar. Dorim extinderea modelului.
- Controlul la Metrorex vizează activități care s-au derulat înaintea mandatului acestui Guvern.
"CFR Călători ar trebui pe viitor să aibă o atitudine proactivă, să nu mai stea să aștepte piața și să încerce să speculeze orice breșă din piață a concurenților din interior, a concurenților feroviari sau a celorlalți concurenți din auto și, de ce nu, aviație, pe distanțe scurte. Aceasta poate să fie concurență, dar poate să fie și o colaborare. Cine ne împiedică, de exemplu, să facem o convenție cu TAROM ca atunci când coboară orice pasager TAROM să aibă biletul de tren inclus și să folosească calea ferată și nu un taxi sau alt mijloc de transport. La ticketing să extindem aparatele unde se plătește cu cardul", a spus Costescu.
Potrivit acestuia, călătorii vor fi întâmpinați în aeroport de promoteri care le vor transmite că pot folosi ca alternativă, pentru a ajunge în oraș, și varianta feroviară.
"Promoterii vor fi în acel loc și vor atrage atenția oamenilor, la orele de vârf, că au și alternativa acestui mijloc de transport, cum au și alternativa taxiului. Va trebui mai multă prezență", a mai afirmat ministrul Transporturilor.