Locomotiva construită la Reşiţa a căpătat numele de Vlad, pentru că a fost cumpărată dintr-un depozit din Transilvania, unde a fost abandonată, scrie ADEVĂRUL.
În Powys, Ţara Galilor, există una din puţinele căi ferate cu ecartament îngust din toată Marea Britanie. Welshpool şi Llanfair Railway Light (W & LLR) măsoară aproximativ 8,5 mile, adică 13,7 kilometri, şi rulează înspre vest de oraşul Welshpool, pe lângă Castelul Caereinion spre sătucul Llanfair Caereinion, unul dintre cele mai populare trasee turistice galeze.
W & LLR e construită pe teren dificil, de ţară, având un număr mare de curbe pentru a ajunge la atitudinea maximă de 600 de picioare, 182 de metri. Staţia mare de la Welshpool a fost construită de-a lungul liniei principale, trenurile care trec prin oraş folosindu-se de clopotul locomotivei ca semn de avertisment.
Calea ferată W & LLR are o istorie zbuciumată. A fost inaugurată la 4 aprilie 1903, pentru a ajuta dezvoltarea economică într-o zonă retrasă, însă nu prea şi-a atins scopul. După aproape 30 de ani, în 1931, linia a fost închisă pentru pasageri, fiind mai rentabile autobuzele care au fost introduse pe acelaşi traseu.
O locomotivă cu abur, construită în anul 1954 de către Uzinele de Fier din Reşiţa a fost achiziţionată, în 2007, de către Welshpool şi Llanfair Railway Light din Ţara Galilor. Locomotiva a fost cumpărată de la Cluj, mai exact din depozitul de la Crişcior, unde fusese abandonată şi dată uitării. Britancii au restaurat-o, în scurt timp devenind vedeta traseului.
Pentru că venea din Transilvania, locomotiva a primit numele Vlad, după domnitorul transilvănean a cărui faimă a ajuns până şi în cătunele galilor, însă numele oficial al locomotivei şi seria sunt FC Turda 764.425. După restaurare a fost vopsită cu culoare neagră, iar elementele distinctive cu culorile roşu şi alb.
Articolul complet pe adevarul.ro