Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, s-a aflat astăzi, 24.10.2016, într-o vizită de lucru în cadrul căreia a prezentat proiectul legăturii feroviare Gara de Nord – Domnești – Măgurele - Gara Progresu.
Proiectul comun CFR Infrastructura/CFR Călători/Metrorex/CNADNR este coordonat de Ministerul Transporturilor.
Traseu: București Gara de Nord - Basarab - Chiajna - Bucureşti Vest - Domnești - Bragadiru - Măgurele - Jilava (linie dublă) și Jilava - Progresu (linie simplă)
Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:
- etapa I: legătura feroviară București Nord – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
- etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.
- etapa a III-a: legătura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro
Prima etapă a proiectului Legătură feroviară București Gara de Nord - Domnești - Măgurele - Gara Progresu presupune construcția a 30 km și 16 puncte de oprire, fiind alternativa rapidă de transport pentru Centura de Vest a Capitalei va conține 16 stații (9 existente și 7 noi).
Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.
„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor – Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni.
Dupa cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală.”, a declarat ministrul Sorin Bușe.
Inelul feroviar înseamnă o conexiune pentru:
- 7 localităţi
- 4 sectoare
- 8 cartiere
- Laser Măgurele
Perioadă de implementare: 2017-2018/3 etape de execuţie