În timp ce alte țări testează trenuri cu viteze de peste 300 km/h, în România calea ferată a ajuns să fie asociată cu viteza melcului și cu disprețul total față de plătitorii de bilete.
Se dau două trenuri: 1821 Mangalia - Arad și 1945 Mangalia - Satu Mare. Ambele au plecat de pe litoral să ducă turiștii acasă.
Trenul 1821 din data de 11.08.2016 a plecat de la Mangalia la ora 18:48 și a ajuns la destinație (Arad) pe data de 12.08.2016 la ora 15:22 în loc de 10:22, cu fix 300 de minute întârziere. Adică doar 5 ore! Trenul a mers pe șinele patriei peste 20 de ore jumătate.
Trenul 1945 din data de 11.08.2016 a plecat din Mangalia la ora 15:23 și a ajuns la destinație (Satu Mare) pe data de 12.08.2016 la ora 16:40, cu fix 380 minute întârziere! Adică cu aproape 7 ore întârziere! Trenul a șerpuit pe linii timp de mai mult de 25 de ore! Să stai 25 de ore într-o cutie pe roți...
Întârzierile inițiale la cele două trenuri au fost făcute din cauza incendiului produs în sala de relee din Sărulești - de aici, totul a decurs lin: întârzierile au crescut exponențial, fără recâștigări.
Trenul 1991 Mangalia - Timișoara din 11.08.2016 nu mai merită menționat, căci a avut numai 200 de minute întârziere...
Nici nu vreau să mă gândesc ce-a fost în sufletul călătorilor cu copii mici care veneau de la mare și abia așteptau să ajungă acasă... Ce-au simțit ei când vedeau cum trec orele iar ei stăteau... Sunt ferm convins că oamenii ăștia nu vor mai merge în veci cu trenul, preferând transportul rutier sau aerian, în condițiile în care biletele la avion au ajuns mai ieftine decât cele la tren. Cred că nici în India trenurile nu au 7 ore întârziere... Oamenii ăștia ne-ar lua la bătaie pe stradă dacă ar afla unde lucrăm...