Cu toate că sezonul turistic în care Mocăniţa, trenul forestier cu aburi străbătea Valea Vaserului s-a încheiat, administratorii au decis organizarea unor curse speciale în minivacanţa de 1 decembrie, scrie Vocea Transilvaniei.
Astfel, iniţial a fost anunţată o „călătorie specială cu Mocăniţa în afara programului turistic”, programată pentru Duminică, 29 noiembrie 2015; din cauza numărului mare de solicitări din partea turiştilor a fost programată o cursă şi pentru Luni, 30 noiembrie 2015.
Plecarea se face la ora 10:00 din gara CFF Vişeu de Sus iar sosirea este programată pentru ora 15:30, tot în Vişeu de Sus. Traseul pe care-l va străbate trenul cu aburi este Vişeu de Sus – Paltin, respectiv 21.6 kilometri.
Preţuri
Adulţi: 74 lei/pers; Studenţi: 59 lei/pers; Copii 6-16 ani: 54 lei/pers.
Inclus în preţ: Călătoria cu Mocăniţa, la întâmpinare o ţuică, o cafea, o gogoaşă, însoţitor de tren pe parcursul întregii călătorii;
Pachet All Inclusive: Adiţional (inclus în preţ) un platou grill şi o băutură răcoritoare; Tarifele sunt pentru adulţi: 98 lei/pers., pensionari/studenţi: 92 lei/pers. şi şcolari: 68 lei/pers.
Rezervări: În limita locurilor disponibile la tel. 0744 686 716 sau pe e-mail: info@cffviseu.com
Alte servicii: Bar (alte băuturi pe lângă cele incluse în pachet)
Dacă vremea va fi nefavorabilă, programul şi traseul se vor adapta condiţiilor meteo.
Sărbători de iarnă cu mocănița Transilvaniei!
Luni 21.12, Marţi 22.12, Miercuri 23.12, Sâmbătă 26.12, Duminică 27.12, Luni 28.12, Marţi 29.12, Miercuri 30.12, Joi 31.12.2015
Ocazie excelentă pentru cei care doresc să cunoască Valea Vaserului în “hainele” ei de iarnă: o locomotivă cu abur vă va purta domol de la Vişeu spre Paltin (km. 21,6)* prin minunatul peisaj ce se dezvăluie ochiului. Trenul va fi încălzit, iar ţuica, mica gustare şi cafeaua le-am inclus în preţ pentru ca dumneavoastră să aveţi o călătorie cât mai plăcută.
- Plecarea: ora 10:00 din gara CFF Vişeu de Sus
- Sosirea: Aprox. la ora 15:30 în Vişeu de Sus
- Traseul: Vişeu de Sus – Novăţ/Paltin
Preţuri
Adulţi: 74 lei/pers; Studenţi: 59 lei/pers; Copii 6-16 ani: 54 lei/pers.
Inclus în preţ: Călătoria cu Mocăniţa, la întâmpinare o ţuică, o cafea, o gogoaşă, însoţitor de tren pe parcursul întregii călătorii;
Pachet All Inclusive: Adiţional (inclus în preţ) un platou grill şi o băutură răcoritoare; Tarifele sunt pentru adulţi: 98 lei/pers., pensionari/studenţi: 92 lei/pers. şi şcolari: 68 lei/pers.
Rezervări: În limita locurilor disponibile la tel. 0744 686 716 sau pe e-mail: info@cffviseu.com
Alte servicii: Bar (alte băuturi pe lângă cele incluse în pachet)
Dacă vremea va fi nefavorabilă, programul şi traseul se vor adapta condiţiilor meteo.
Trenuri cu abur în noul an!
Sâmbătă 2.01, Duminică 3.01, Luni 4.01, Marţi 5.01, Miercuri 6.01, Joi 7.01, Vineri 8.01, Sâmbătă 9.01, Duminică 10.01.2016
- Plecarea: ora 10:00 din gara CFF Vişeu de Sus
- Sosirea: Aprox. la ora 15:30 în Vişeu de Sus
- Traseul: Vişeu de Sus – Novăţ/Paltin
Preţuri
Adulţi: 74 lei/pers; Studenţi: 59 lei/pers; Copii 6-16 ani: 54 lei/pers.
Inclus în preţ: Călătoria cu Mocăniţa, la întâmpinare o ţuică, o cafea, o gogoaşă, însoţitor de tren pe parcursul întregii călătorii;
Pachet All Inclusive: Adiţional (inclus în preţ) un platou grill şi o băutură răcoritoare; Tarifele sunt pentru adulţi: 98 lei/pers., pensionari/studenţi: 92 lei/pers. şi şcolari: 68 lei/pers.
Rezervări: În limita locurilor disponibile la tel. 0744 686 716 sau pe e-mail: info@cffviseu.com
Alte servicii: Bar (alte băuturi pe lângă cele incluse în pachet)
Dacă vremea va fi nefavorabilă, programul şi traseul se vor adapta condiţiilor meteo.
Numită adesea „Mocăniţa de pe Valea Vaserului“, Calea Ferată Forestieră din Vişeu de Sus se află chiar în nordul României, la graniţa cu Ucraina şi reprezintă o bogăţie atât din punct de vedere tehnic, cât şi cultural. Pe o rută de aproape 60 kilometri distanţă circulă – pe lângă locomotive Diesel – până astăzi locomotive cu abur înfocate cu lemn, lucru prin care CFF Vişeu de Sus (prescurtare de la Calea Ferată Forestieră) devine cunoscută în întreaga lume ca fiind ultima cale ferată forestieră adevărată, care funcţionează cu abur.
Linia care a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri şi prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urşi şi lupi.
Utilizarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului s-a iniţiat de la începutul sec. al XVIII-lea, sub imperiul austro-ungar. Coloniştii vorbitori de limba germană au pătruns primii în pădurile virgine şi cu ajutorul plutăritului au adus lemnul tăiat la gaterele din Vişeu de Sus.
În 1932 s-a început construcţia la Calea Ferată Forestieră, care în comparaţie cu plutăritul însemna un enorm progres tehnic.
Căile ferate forestiere s-au răspândit în acea vreme în toată Europa, în special în zona carpatică. Principiul lor de funcţionare era simplu: urmând cursul râului, a fost necesară o rază îngustă a curbelor (de aceea calea ferată are ecartament îngust); era în aşa fel organizat încât trucurile goale pentru lemn erau trase de locomotivele mici în sus, pe când trenurile cu mare încărcătură coborau la vale, înspre gater, doar din când în când ajutate de locomotive şi înfrânate.
Deşi în majoritatea ţărilor europene, cel mai târziu după anul 1945 căile ferate forestiere au fost înlocuite cu drumuri forestiere, în România acestea s-au menţinut destul de mult.
În 1970 administraţia silvică publică se practica pe o distanţă de peste 3000 km, până în anul 1986 România chiar a mai fabricat noiv locomotive cu abur pentru căile ferate forestiere şi în 1989 încă au mai existat peste 15 căi ferate forestiere cu puţin peste 1000 km de şină.
Schimbările economice de după ’90 au avut efecte fatale asupra CFF-urilor naţionale de atunci: pe parcursul a câtorva ani au fost toate scoase din funcţiune, demontate, locomotivele şi vagoanele date la fier vechi sau vândute. Singura cale ferată forestieră care astăzi mai funcţionează este Mocăniţa de pe Valea Vaserului. Ea îşi îndeplineşte până astăzi scopul său iniţial de cale ferată forestieră, transportul lemnelor.
Exploatarea feroviară este realizată din anul 2003 de firma română R.G.Holz Company S.R.L., căreia îi aparţine de asemenea şi suprafaţa depoului şi majoritatea vagoanelor şi locomotivelor. La fel ca şi înainte, calea ferată şi o mare parte din pădurile de pe Valea Vaserului sunt în proprietatea statului.
Surse: voceatransilvaniei.ro și Facebook
Toamna pe Valea VaseruluiCălătorie specială cu Mocăniţa în afara programului turistic. Duminică, 29 noiembrie 2015
Posted by Mocăniţa Steam Train on 20 Noiembrie 2015