Trenul suspendat de mare viteză, după modelul celor din China sau Japonia, este un proiect la care autorităţile din Cluj-Napoca visează de aproape patru decenii. În acest an, au trecut şi la fapte - au alocat bani pentru studii care să arate că este nevoie de aceste proiecte, scrie DIGI24.
Realizarea nu va fi deloc ieftină. Un kilometru de cale de rulare pentru tren costă 14 milioane de euro.
Un astfel de tren ar putea circula prin Cluj-Napoca. Cândva, în viitor. În viziunea autorităţilor locale, linia ferată suspendată la 12 metri înălţime ar uni cel mai mare cartier al oraşului cu zona industrială. Dar investiţia în proiectul care pare desprins dintr-un film SF nu este una la îndemână. Proiectul este estimat la 168 de milioane de euro. Primăria nu se descurajează - a alocat în acest an primul milion de lei, pentru studii.
„Analiza unor surse de circulaţie pentru Cluj. Pornind de la ipoteza unui potenţial monorail sau o soluţie subterană în funcţie de cum se va releva la final în funcţie de studiul de fezabilitate”, a declarat Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca.
Ideea nu este nouă. Despre construcţia unui monorail s-a discutat şi în 1978. Dar proiectul, prea scump şi la vremea aceea, a fost abandonat în favoarea dezvoltării reţelei de tramvaie, mult mai ieftină.
„La data respectivă s-a stabilit pe baza anchetelor origine-destinaţie un flux care depăşea 15.000 de călători pe oră şi sens. Şi singurul tip de vehicul care putea prelua aceste fluxuri majore ar fi fost tipul de monorail. Investiţia era 3,9 mii lei /A la monorail şi 1,8 mii lei /A la tramvai”, a spus Dorin Sabău, director tehnic Compania de Transport Public.
Sursa digi24.ro