Pentru că nu poate realiza la timp linia de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă pentru găzduirea de către Capitală a meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal 2020, Guvernul a luat decizia de a prelungi, de urgenţă, cu aproximativ 2 km, linia de cale ferată existentă spre Otopeni.
Ultima şansă pentru ca România să fie gazda meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal 2020 este de a construi 2 km linie de cale ferată şi o gară în faţa aeroportului Henri Coandă. Preluarea suporterilor de la aeroport, odată cu disputarea celor patru meciuri în Bucureşti, se poate face cu metroul sau cu trenul.
Ministerul Transporturilor, condus de Răzvan Cuc, are de ales între a construi Magistrala 6 de metrou, în lungime de aproximativ14 km, şi de a prelungi linia de cale ferată existentă cu aproximativ 2 km.
În acest an, CFR SA urmează să anunţe licitaţia pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă, respectiv construcţia a 2 km de linie nouă, gara comună metrou şi cale ferată în incinta aeroportului Henri Coandă. Potrivit planurilor Ministerului Transporturilor şi CFR SA, noua linie intră într-un tunel, iar staţia finală va fi comună cu cea a viitoarei linii de metrou.
CFR SA estimează că linia va deveni funcţională în doi ani.
Întrebaţi care este stadiul licitaţiei pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă, oficialii CFR SA ne-au precizat că procedura de licitaţie pentru „revizuirea studiului de fezabilitate a fost demarată în data de 29 septembrie 2016 şi a avut termenul final pentru depunerea şi deschiderea ofertelor data de 12 decembrie 2016“.
Se estimează că linia de cale ferată va fi funcţională la finele anului 2018, iar valoarea costurilor de bază este de 88 milioane euro.
Sursa: capital.ro