Comisarii Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorului au făcut un control în Gara de Nord, după ce mai mulţi oameni au reclamat condiţiile în care au călătorit, informează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Controlul s-a desfășurat în Gara de Nord București în data de 5 ianuarie și a vizat CFR Infrastructură și CFR Călători, după ce consumatorii au reclamat serviciile de transport pe calea ferată.
Principalele nereguli constatate în Gara de Nord:
- Vagoane în circulație cu zăpadă la capetele frontale;
- Vagoane de dormit în care apa s-a scurs din plafon, imediat după plecarea trenului;
- Instalații nefuncționale la toalete;
- Întârzieri de până la 90 minute și neinformarea consumatorilor cu privire la întârzieri și lipsa explicațiilor în legătura cu aceste întârzieri.
A fost dispusă remedierea urgentă a deficiențelor constatate.
Din documentele puse la dispoziție, au fost înregistrate 359 trenuri, care au avut întârzieri de 2.677 minute. 70% din întârzierile înregistrate au fost cauzate de infrastructura feroviară, iar restul de 30% de problemele tehnice apărute la materialul rulant.