Mecanicii trenului marfar cu 16 vagoane, care a deraiat în apropiere de Petroşani, anunţaseră prin staţie defecţiuni la sistemul de frânare al locomotivei, susţin surse din rândul anchetatorilor citate de ADEVĂRUL.
Cei doi au murit striviţi între fiarele garniturii, după ce marfarul a ieşit de pe şine, deasupra viaductului peste DN 666, iar mai multe vagoane s-au prăbuşit în râpă.
Un munte de fiare, bucăţi din vagoanele marfar ale trenului deraiat sâmbătă, după amiază, în apropiere de Petroşani, a rămas în urma tragediei în care şi-au pierdut viaţa doi oameni: un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 51 de ani.
Cei doi conduceau o garnitură de vagoane de marfă, cele mai multe goale, iar unele cu cărbune şi reziduri feroase, dinspre Petroşani spre Simeria.
La scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani, mecanicul ar fi anunţat defecţiuni la sistemul de frânare.
„A alertat prin staţie că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie”, susţin surse din rândul anchetatorilor.
„N-au avut frâne şi au comunicat prin staţie să le fie lăsată calea liberă”, a confirmat Adrian Bozdog, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara.
Într-o coborâre lină, urmată de o curbă, trenul a deraiat.
Tragedia s-a petrecut chiar pe viaductul pârâului Merişor şi peste Drumul Naţional 666, de fapt un drum de ţară, cu un număr pe care localnicii îl consideră predestinat tragediilor.
„Am auzit o bubuitură puternică şi apoi altele, una după alta ca şi cum ar fi fost un bombardament. Am ieşit din casă şi m-am îndreptat spre locul din care se auziseră zgomotele, iar priveliştea trenului devastat m-a cutremurat”, a relatat Vasile, un sătean din Merişor.
Articolul integral poate fi citit pe adevarul.ro