Compania Natională de Căi Ferate "CFR" SA informează că astăzi, în cadrul întrunirii Consiliului Interministerial, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, precum şi revizuirea studiului de fezabilitate şi a soluţiei tehnice pentru lucrările de reabilitare a podului CF situat pe linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, între staţiile Vidra şi Grădiştea.
Această etapă este premergătoare emiterii unei Hotărîri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Circulaţia feroviară pe secţia de cale ferată Bucureşti - Grădiştea a fost închisă din cauza avariilor apărute la vechiul pod feroviar de la kilometrul 23+557, după inundaţiile din anul 2005. Prin lucrările preconizate se urmăreşte racordarea podului deja construit în cadrul proiectului de amenajarea a rîului Argeş, la traseul feroviar existent.
Soluţiile tehnice adoptate pentru acest proiect sînt în acord cu normele europene şi presupun execuţia unor ample lucrări, precum:
- reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii podului şi a viaductului existent;
- construirea de noi viaducte pentru eliminarea terasamentelor înalte;
- racordarea traseului noii linii la linia existentă;
- amenajarea unui punct de oprire în linie curentă;
- apărări de maluri în albia rîului Argeş pe toată zona podului şi de protecţie a pilelor;
- instalaţii de semnalizare feroviară şi de siguranţă a circulaţiei;
- instalaţii de telecomunicaţii;
- etc.
Atribuirea contractului pentru execuţia lucrărilor se va face în urma unei licitaţii deschise, iar contractul se preconizează a fi încheiat pînă la sfîrşitul acestui an, astfel încît execuţia lucrărilor să înceapă în anul 2012.
Valoarea totală a investiţiei este de aproximativ 59 mil. euro (fără TVA), iar sursa de finanţate va fi asigurată, în urma acordului stabilit cu Comisia Europeană, din fonduri POS-T şi de la Bugetul de Stat.
Comentarii: