Avand in vedere situatia foarte grea a infrastructurii feroviare din Romania, cauzata de subfinantarea acuta din ultimii ani, pentru a nu creste decalajul dintre starea normala de functionare si situatia reala a infrastructurii feroviare, pentru a nu scadea gradul de siguranta a circulatiei trenurilor de calatori si marfa, pentru asigurarea unei concurente viabile intre modurile de transport feroviar si rutier si datorita necesitatii de a mentine la un nivel acceptabil tarifele de utilizare a infrastructurii percepute de la operatorii de transport feroviar, este necesar ca diferenta dintre tarifele de utilizare a infrastructurii reale si cele percepute de la operatorii de transport feroviar sa fie sustinuta de la bugetul de stat, situatie apreciata ca fiind un caz exceptional.
Neadoptarea acestor masuri va conduce la diminuarea in continuare a parametrilor tehnici si de exploatare a infrastructurii feroviare publice si in consecinta va determina scaderea gradului de siguranta a circulatiei trenurilor de calatori si marfa.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 834 din 9 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 22 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Intretinerea si asigurarea functionarii infrastructurii feroviare publice se realizeaza de catre Compania Nationala de Cai Ferate «C.F.R.» - S.A. pe baza veniturilor proprii si, in completare, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din fonduri alocate de la bugetul de stat."