Reprezentanţii Autorităţii de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Transport" 2007-2013 (AM POST) au organizat ieri, 9 octombrie 2014, cea de-a doua dezbatere publică cu privire la Master Planul General de Transport al României (MPGT).
Dezbaterea a vizat proiectele de transport feroviar incluse în MPGT și au fost clarificate următoarele aspecte:
- MPGT respectă metodologia practicată și în alte țări membre ale Uniunii Europene;
- Modelul Național de Transport prin care au fost testate proiectele din cadrul MPGT a fost verificat de experți ai Comisiei Europene, Jaspers și ai Băncii Mondiale;
- MPGT aduce 3 elemente de noutate în privința transportului feroviar:
- Realizarea unui program național de electrificare;
- Achiziția de material rulant;
- Investiția în pachete de servicii integrate (achiziția de material rulant, eliminarea restricțiilor de viteză și atragerea de călători).
- Rețeaua de cale ferată din România va fi menținută integral în administrarea statului român, prin Ministerul Transporturilor, numai dacă vor fi identificate surse suficiente de finanțare. În caz contrar, se va realiza un studiu pentru identificarea segmentelor de cale ferată sustenabile, ce vor fi modernizate și dezvoltate din fondurile disponibile de la Comisia Europeană, urmând ca pentru celelalte segmente de cale ferată să se identifice soluțiile corespunzătoare (de ex: trecerea acestora în administrarea locală sau a operatorilor privați care demonstrează că au capacitatea de a le administra).