100 de milioane de lei de la bugetul de stat se duc pe lucrări de reparaţii la reţeaua de cale ferată din România sau pe lucrări în continuarea celor din anii trecuţi. Insuficienţa banilor nu permite noi investiţii, ci doar reparaţii.
CFR Infrastructură derulează, în acest an doar lucrări de investiţii în continuare, adică începute în anii trecuţi şi continuate, sau lucrări de reparaţii capitale. Pentru că nu are bani pentru altceva, conform declaraţiilor reprezentanţilor companiei.
„Programul de investiţii cu finanţare exclusiv de la bugetul de stat - CNCF "CFR" SA a derulat în ultimii ani, din cauza restricţiilor fiscal-bugetare, doar lucrări de investiţii în continuare sau lucrări de reparaţii capitale" , spun reprezentanţii CFR SA citaţi de economica.net.
În total, compania are alocat de la bugetul de stat 100 de milioane de lei pentru lucrări, 56,8 milioane lei pentru reparaţii în vederea ridicării restricţiilor de viteză, 21,9 milioane de lei pentru reparaţii terasamente, poduri, podeţe şi 19,5 milioane de lei pentru mentenanţă Coridor IV paneuropean (Bucureşti - Constanţa şi Bucureşti - Câmpina) – lungime estimată 319 km.
Printre lucrările pe care CFR le derulează în acest an, în ordinea descrescătoare a valorilor alocate se numără:
- reabilitarea liniei CF Bucureşti – Constanţa (84 km) – 8 milioane lei;
- electrificare linie de cale ferată Doaga – Tecuci – Barboşi, inclusiv Dispecer Feroviar Galaţi (82 km) – 6 milioane lei
- reparaţie pod km 48+727 linia CF Filiaşi – Livezeni (finalizare în 2014) – 2.24 milioane lei;
- modernizare trecere la nivel Palas – Port B km 4+692 (finalizare în 2014) – 0,88 milioane lei;
- refacere podeţ km 50+582 linia 412 Apahida – Baia Mare între staţiile Dej – Căşei (finalizare în 2014) – 0,871 milioane lei;
- reparaţie linie Adjud – Siculeni (Ghimeş – Păltiniş) km 115+000/123+206 = 8,206 km (finalizare în 2014) – 0,87 milioane lei;
- reparaţii apărare pod km 422+569 linia cf Ploieşti – Vicşani (finalizare în 2014) – 0,8 milioane lei;
- refacere pod km 41+886 linia cf Arad Oradea (finalizare în 2014) – 0,724 milioane lei;
- refacere Timişoara Sud – Buziaş între staţiile Sacoşul Mic – Chevereş km 18+208 – 23+719 = 5,511 km (finalizare în 2014) – 0,618 milioane lei;
- refacere pod km 40+141 linia CF Arad – Oradea (finalizare în 2014) – 0,598 milioane lei.
În afară de lucrările finanţate cu fonduri de la bugetul de stat, CFR Infrastructură mai derulează şi lucrări la care finanţarea este asigurată în proporţie de 85% de la bugetul UE, aşa cum sunt cele de pe Coridorul IV Pan-European, dar şi cele pentru reparaţia unor gări aflate într-o stare avansată de deteriorare.
În lucru sunt lucrări cu o valoare totală ce depăşeşte 1 miliard de euro, însă alocarea de la Bruxelles pe lucrări pe calea ferată, în perioada 2014-2020 este de 2 miliarde de euro.
Sursa: economica.net